sobota 15. února 2014

Recenze: Poslední z bohů


Název: Poslední z bohů
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 5.
Žánr: Fantasy, Sci-fi
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 408
Rok vydání: 2011
Anotace: Jmenuji se Percy Jackson…
Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas…
Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina?
Zápas o zachování civilizace začíná!

perseus jackson
Stručný děj
Další příběh z tábora polokrevných, tentokrát už poslední. Percymu bude brzy šestnáct a jako narozeninový dárek dostane na starost rozhodující bitvu. Buď Olymp zachrání nebo zničí. Percy si dosud myslel, že zná celé proroctví. Jenže některé verše mu byly zatajeny. A věřte, že nehlásí zrovna radostné zprávy. Jakou tedy sehraje Percy v proroctví roli? A jak to celé dopadne? Vyhraje Kronova armáda, nebo bohové? Přečtěte si poslední díl a uvidíte.

Untitled
Postavy
Všechny názory na Percyho, co jsem kdy napsala, zapomeňte. Odteď vidím Percyho jinak. Jako hrdinu. Ačkoli vždycky se snažil zachraňovat situace sám a ostatní tak dostal jen do maléru, pochopila jsem, proč to dělal. Chtěl je ochránit. Ačkoli byl někdy otravný, až jsem protáčela panenky, už jsme si zvykla. Je to přece Percy! Z dvanáctiletého nevyzrálého kluka se stal vyspělý šestnáctiletý kluk. A ne jen to... A co Annabeth, Grover, Tyson a Rachel. Taky skvělé postavy, na které budu vzpomínat. Vždycky si vybavím jejich statečnost a věrnost Percymu. Obzvlášť u Annabeth...

First Kiss Percabeth Colored by ~RiTTa1310 on deviantARTMůj názor
První, co mě napadlo, když jsem dočetla bylo. Tak a je konec. Teď se mi ale po polorkevných stýská. Přece jen jsme spolu strávili nějaký ten čas. Myslím, že se k nim ale někdy vrátím a přečtu si sérii znova...
Poslední díl byl naprostý trhák! Poprvé se mi u téhle série stalo, že bych se fakt začetla už od začátku. Nejdřív jsme se bála kvůli těch válek, že se budu nudit. Nakonec to ale bylo úžasné! Poslední díl byl z celé série nejlepší. Bylo vidět, jak se Rickův styl psaní rozvíjí kupředu. Časem to bylo vtipnější, napínavější a taky zábavnější. Tenhle díl je můj nejoblíbenější. Doufám, že si také přečtu spin-off sérii Bohové Olympu. Byl to fajn měsíc, který jsem si víc než užila díky právě Percymu.

Hodnocení: 8/10

Obálka: 8/10

Zdroj obálky: bux.cz
Doplňující obrázky: weheartit.com


Děkujeme nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

4 komentáře:

  1. Souhlasím s tebou! Poslední z bohů je nejlepší díl z celé série. Taky se mi po celé série občas stýská. A moc se těším až si někdy přečtu celou série znova :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Percyho milujem a táto kniha bola skvelá :) škoda, že u nás sa názov nepreložil celkom správne, u nás sa volá - Vojna bohov :D Páčilo by sa mi, keby bol taký, aký mal byť - Posledný Olympán alebo ničo podobné :D ale späť ku knihe, som rada, že sa to vyvinulo ako sa vyvinulo :D Rachel som nemala rada :D A Percy s Annabeth.. proste boli skvelí :D Navnadila si ma na re-reading :D

    OdpovědětVymazat

Jaky je váš názor? :)