sobota 25. ledna 2014

Recenze: Zloděj blesku

Název: Zloděj blesků
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Žánr: Fantasy, Sci-fi
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 400
Rok vydání: 2009 (Originál 2006)
Anotace: Bohové z Olympu se bouří! 
Dvanáctiletého kluka Percyho Jacksona čeká vyhazov ze školy a další trampoty na sebe nenechávají dlouho čekat.
Najednou kolem něj začínají ožívat bytosti ze starých řeckých bájí. Z učitelky matematiky je rázem krvelačná příšera, z Percyho kamaráda se vyklube satyr a jeho otec je jedním z olympských bohů.
Většina z nich má na Percyho spadeno, podezírají ho z krádeže blesku - mocné zbraně nejvyššího boha Dia. Percy a jeho přátelé mají jen 10 dní na to, aby blesk našli a vrátili, uklidnili náladu na Olympu a zabránili osudné válce bohů. 
K úspěchu výpravy ale nestačí jenom chytit pravého zloděje...


Untitled
Stručný děj
Percy si myslí, že je normální kluk s dysleksií. Tedy, myslí si to, než se z jeho nejlepšího kamaráda vyklube Satyr a z jeho učitele kentaur. Když je s Groverem a jeho matkou na cestě do tábora polokrvných, napadne je Minotaurus, který unese Percyho mámu. V táboře se zjistí, kdo je jeho otec. Bůh z velké trojky, Poseidón. Teď si všichni myslí, že Percy ukradl Diův blesk a chtějí ho získat. Percy také nelení a vydává se s Groverem a Annabeth - dcerou Athény - hledat cestu do podsvětí. Percymu ale nejde jen o blsk,jde mu také o jeho mámu...


<3Postavy
Nevím, jestli vůbec jde říct něco o Percym špatného. Hned jsem si ho oblíbila (možná to je i tím, že můj nejoblíbenější bůh je Poseidón) a vždycky jsem chápala jeho rozhodnutí. Byly nesobecké. A taky se nebál riskovat, což se mi líbilo. Příběh byl pak víc akčnější a poutavější. Pak je tady Annabeth. Trochu mi na ni nesedí ty blond vlasy, jinak ji snad nemám co vytknout. Myslím,že bych chtěla kamarádku jako je ona. A Grover? No, je s ním sranda a tak.
Jinak někteří ti záporáci. Ano, i ti mi nevadili. Nevím, jestli se Rick snažil, aby na mě všichni působli mile, nebo to je tím, že já vycházím skoro s každým
.
Percy JacksonStyl psaní
Líbilo se mi, jak to vlastně Percy vyprávěl. Bylo to, jako by to říkal přímo mě. Úplně jsem si představila, jak sedí naproti mě a já na té červené sedačce jako děti Tedda z Jak jsem poznal vaši matku. Akorát bych chtěla trochu vytknout to písmo. první, co mě napadlo, když jsme otvřela knihu bylo: Větší už to být nemohlo? Vážně, občas se mi to rozmazávalo jako Percymu, akorát že to nebylo ze stejného důvodu. Nakonec mě z toho ještě začaly bolet oči. Zas abych jen nekritizovala, v téhle knížce jsem si nevšimla téměř žádných chyb, což mě překvapilo.


Hello poodleMůj názor
Tak tohle jsem vážně nečekala. Vážně ne. Myslela jsem, že se film bude aspoň trochu držet předlohy, ale zdá se mi, že tvůrci ani knihu neotevřeli. Nicméně mi to nevadí. Aspoň jsme ty momenty překvapení ještě neznala. Mohla jsem se divit a vylit oči. Mimochodem, to se stávalo často. Knížka byla fakt poutavě napsaná. Bavila jsem se a často se stalo, že jsem se od ní nemohla odtrhnout. Jistě, byly tu ty momenty, u kterých jsem se trochu nudila, ale nebylo jich moc. Každopádně se to ale nedá srovnávat třeba s Hunger games nebo trilogií Hex Hall. Knížka se mi líbila, ale nebyla tak skvělá, aby se umístila mezi příčku mých nejoblíbenějších.


Hodnocení: 8/10

Obálka se povedla. Jen je škoda, že není stejně lesklá jako ty ostatní.


Obálka: 7/10

Zdroj obálky: bux.cz


Doplňující obrázky: weheartit.com

Děkujeme nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.







2 komentáře:

  1. Och...Percyho milujem :D Teraz by som sa chcela pustiť do toho voľného pokračovania, čo Rick napísal.. :)

    OdpovědětVymazat

Jaky je váš názor? :)